ریابکوف: تمام پیشنهادات روسیه درمذاکرات درباره ایران مورد رضایت شرکا نیست

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد هیئت مذاکره کننده روسیه در مذاکرات 1+5 و ایران
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد هیئت مذاکره کننده روسیه در مذاکرات 1+5 و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد تمام پیشنهادات روسیه درمذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران رضایت شرکا را تامین نمی کند که یک پدیده عادی است اما مهم ترین نکته برای ما تامین منافع خود است.

ریابکوف ضمن بیان این مطلب گفت:" مهم ترین نکته برای ما تامین منافع خود و رسیدن به این امر است که توافق آینده روند بالنده همکاری ما با ایران در گوناگون ترین زمینه ها را بطور کامل تضمین کرده و از لحاظ سیاسی مواضع و نفوذ روسیه در امور بین المللی را تقویت کند.".

یادآور می شود ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.
قرار است توافقنامه جامع هسته ای میان 1+5 و ایران تا آخر ماه ژوئن امضا شود.

ایران و گروه"1+5" روز دوم آوریل در لوزان سوئیس در خصوص تدوین توافقنامه جامع به تفاهم سیاسی دست یافته و از جمله درباره توقف کار دو سوم ظرفیت های غنی سازی اورانیوم ایران ط ده سال و کنترل بین المللی برنامه های غنی سازی طی 25 سال آینده به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала