صندوق بین المللی پول و تخصیص اعتبار 800 میلیون دلاری به عراق

© AP Photo / Jose Luis Maganaدفتر مرکزی صندوق بین‌المللی پول
دفتر مرکزی صندوق بین‌المللی پول - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسعود احمد مدیر دپارتمان کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول خبر داد که کمک به عراق احتمالا به شکل ابزاری برای تسریع تامین مالی خواهد بود و مبلغ آن در حدود 800 میلیون دلار تعیین شده است.

نماینده صندوق ذخیره ارزی روز سه شنبه اعلام کرد که عراق از صندوق  بین المللی پول درخواست کمک فوری کرده است و توافق برای تخصیص اعتبار به بغداد به مبلغ 800 میلیون دلار در هفته آینده به این کشور اعطا می شود.

وزیر دارایی کشور هوشیار زبیری پیشتر گفته بود که بودجه بر مبنای قیمت یک بشکه نفت (56 دلار) تعیین شده و کمبود بودجه کشور طی سال جاری در حدود 25 میلیارد دلار است.

خبرگزاری رویتر به نقل از مدیر دپارتمان کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق  بین المللی پول گفت: «یک تیم روی این مساله کار خواهد کرد. ما امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم به نتیجه برسیم».

وی همچنین می گوید:«کمک احتمالا به شکل ابزاری برای تسریع کمک های مالی خواهد بود و مبلغ آن چندان بالا نیست و در حدود 800 دلار می باشد. این مبلغ باید ظرف 3 تا 5 سال بازپس داده شود».

قیمت نفت از تابستان سال 2014 تقریبا دو برابر افت کرده و از 110 به 59 دلار به ازای هر بشکه نفت برنت رسیده است. ضمن اینکه قیمت یک بشکه نفت برنت امسال تا 45 دلار نیز افت داشته است. تحلیلگران دلیل افت قیمت را افزایش مقدار آن در بازار می دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала