نشست گروه تماس در خصوص اوکراین احتمالا نهم مه برگزار می شود

© Sputnik / Viktor Tolochkoنشست گروه تماس در خصوص اوکراین احتمالا نهم مه برگزار می شود
نشست گروه تماس در خصوص اوکراین احتمالا نهم مه برگزار می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دنیس پوشیلین، نماینده جمهوری مردمی دونتسک در مذاکرات برای حل بحران اوکراین اعلام کرد که نشست بعدی گروه تماس در این خصوص احتمالا شنبه آینده نهم مه در مینسک برگزار می شود.

پوشیلین در نشست خبری در شهر دونتسک گفت: "نشست گروه تماس احتمالا نهم مه در مینسک برگزار می شود اما هنوز این تاریخ از سوی طرف میزبان نهایی نشده است".

یادآور می شود تلاش ها برای حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگونی از جمله از طریق گروه تماس مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و گروه چهارجانبه موسوم به "گروه نورماندی" متشکل از روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان انجام می شود.

آخرین نشست گروه نورماندی در خصوص اوکراین که 12 فوریه در شهر مینسک پایتخت بلاروس برگزار شده بود، به تصویب توافقاتی موسوم به توافقات مینسک دو انجامید که بر اساس آن برقراری آتش بس در منطقه دنباس (متشکل از استان های دونتسک و لوهانسک اوکراین) از 15 ماه فوریه، عقب کشیدن تسلیحات سنگین و ایجاد منطقه ای حائل امنیتی در جنوب شرقی این کشور در نظرگرفته شده است.
نظارت بر اجرای این توافقات از سوی کمیسیون نظارتی سازمان امنیت و همکاری اروپا اعمال می شود اما طرف های درگیر به طور دائمی یکدیگر را به نقض توافقات متهم می کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала