رژه پیروزی در تاجیکستان

© AP Photo / Theodore Kayeسربازان ارتش تاجیکستان در رژه به افتخار روز پیروزی
سربازان ارتش تاجیکستان  در رژه به افتخار  روز پیروزی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رژه پیروزی در تاجیکستان 7 ماه مه برگزار می شود

 رژه پیروزی  در تاجیکستان از 9 ماه مه به 7 ماه مه موکول شده است. سربازان  پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکستان همراه  نظامیان  نیروهای مسلح تاجیکستان در رژه پیروزی شرکت خواهند کرد.

عالم فصیح الدینوف خبرنگار رادیو « سپوتنیک» در اینباره توضیح می دهد.

در دفتر مطبوعاتی  وزارت دفاع تاجیکستان  اعلام شد که  رژه سالگرد  در دوشنبه به لحاظ سفر کاری  امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان به فدراسیون روسیه   به 7 ماه می  منتقل شده است.  رئیس جمهور تاجیکستان در روزهای 8 و 9 ماه مه در روسیه خواهد بود.  او در پایتخت روسیه  در  دو برنامه حضور خواهد داشت — 8 ماه مه، رئیس جمهور تاجیکستان در  نشست  روسای کشورهای جامعه همسود  شرکت می کند و 9 ماه مه در رژه پیروزی در میدان سرخ حضور خواهد داشت.

شایان ذکر است که تهیه مقدمات رژه  پیروزی در دوشنبه در اوج خود است.  بیش از 10 هزار  نظامی از  تمام بخش های  ارتش تاجیکستان  و  واحدهای وزارت کشور و گارد ملی در آن شرکت خواهند داشت.  بعلاوه  سربازان و افسران  پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکستان نیز دراین رژه شرکت خواهند کرد. در  محفل کارشناسی  تاجیکستان به این مهم توجه خاصی می شود و آن را   تأییدی بر این امر می دانند  که واحد روسی مستقر در تاجیکستان برای جمهوری «خودی»  شده است.

سفرعلی رجبوف  معاون  رئیس  سازمان اجتماعی  هماهنگی دفاع  تاجیکستان  در اینباره گفت: پایگاه نظامی 201 فدراسیون روسیه را  دوستانه ترین ارتش برای  جمهوی تاجیکستان می دانم.  به نظر من تمام وظایفی که از طرف این پایگاه انجام می شود  به نفع  وطن ما و صلح در کشور است».

ساکنان  تاجیکستان بحد کافی آرام خبر مربوط به برگزاری رژه در روز 7 ماه مه را دریافت کردند.  زیرا قبلا چنین تغییراتی رخ داده بود. در سال 2010 میلادی  رژه در روز 7 ماه مه برگزار شد.  در آن سال به دلیل  رژه پیروزی مسکو زمان برگزاری رژه در تاجیکستان تغییر کرد. بعضی از تحلیلگران  در باره  سازماندهی  رژه  به مناسبت 70 — مین سالگرد  پیروزی در  پایتخت روسیه نظر خود را ابراز کردند و گفتند  روسیه  بهتر بود  واحدهایی از  جمهوری های سابق  شوروی را برای شرکت در رژه دعوت می کرد.  رژه سربازان  جمهوری های اتحاد شوروی  که  به پیروزی  عمومی دست یافتند  سمبولیک می بود.

849 شرکت کننده در جنگ کبیر میهنی در تاجیکستان زندگی می کنند. جبهه ای های تاجیک  در سال جاری دعوتنامه  شرکت در  سالگرد پیروزی در مسکو را از  دولت روسیه دریافت کردند.  در  شورای  جنگدیدگان جمهوری  اعلام شد که 10 نفر  به مسکو می روند.  7 نفر از آنها در روز 27 ماه آوریل  در « ضیافت پیروزی»  تپه « پاکلونی» حضور خواهند داشت و سه نفر دیگر  در رژه  9 ماه مه در میدان سرخ شرکت خواهند کرد

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала