نشست پارلمانی گروه "بریکس" 8 ژوئن در مسکو برگزار می شود

© Sputnikنشست پارلمانی گروه "بریکس" 8 ژوئن در مسکو برگزار می شود
نشست پارلمانی گروه بریکس 8 ژوئن در مسکو برگزار می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آندره کلیموف، رییس کمیته همکاری با گروه "بریکس" در مجلس شورای فدراسیون روسیه از برگزاری نشست پارلمانی این گروه در 8 ماه ژوئن در مسکو خبر داد.

کلیموف در دیدار با سفرای کشورهای عضو گروه "بریکس" در شورای فدراسیون روسیه اظهار داشت: "ما قصد داریم 8 ژوئن نشست نمایندگان عالی مقام پارلمان های این گروه را در مسکو برگزار کنیم".
وی گفت: "ما امیدواریم در این نشست مسائل همکاری پارلمانی میان کشورهای گروه "بریکس" مورد بحث  قرار گیرد و چشم اندازها و اولویت های این همکاری تعیین شود".
سناتور روسی خاطر نشان کرد که روسیه همکاری پارلمانی با کشورهای این گروه را راهبردی می داند و و برای آن اهمیت ویژه قائل است.

بریکس نام گروهی متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو تشکیل شده ‌است. هرچند اعضای گروه بریکس همگی به غیر از روسیه در رده کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال ظهور هستند اما عموماء به واسطه اقتصادهایی با رشد پرشتاب و فراگیر و نفوذ تاثیرگذار بر امور جهانی و منطقه ای از دیگر کشورها متمایز می‌ شوند. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و 28% قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала