آموزش و پرورش روسیه

© Sputnik / Sergei Pyatakovکتب درسی برای مدارس روسی زبان و دانشگاه اسلاوی در تاجیکستان
کتب درسی  برای مدارس روسی زبان  و  دانشگاه اسلاوی در تاجیکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دوشنبه نمایشگاه – بازار مکاره آموزش و پرورش روسیه گشایش یافت

در دوشنبه  نمایشگاه — بازار مکاره  آموزش و پرورش روسیه  گشایش یافت. این نمایشگاه به ابتکار  نمایندگی  روسیه در تاجیکستان  و وزارت آموزش و پرورش کشور  سازماندهی شد.  هدف همایش — معرفی دستاوردهای  دانشگاه های روسیه  برای تاجیک ها و  دعوت از  متقاضیان با استعداد برای تحصیل در روسیه است.  عالم فصیح الدینوف، خبرنگار رادیو « سپوتنیک»  از این نمایشگاه گزارشی تهیه کرده است.

 بیش از 30  مرکز آموزشی روسیه  وسایل نمایشی  خود را در  سالن دانشگاه کشاورزی  دوشنبه  عرضه کردند.  جغرافیای این نمایشگاه  حیرت آور است.  غرفه های  دانشگاه فنی  مخابرات مسکو، آکادمی کشاورزی کاستروما و  اولیانوف، انستیتوی  فنی  صنایع غذایی کِمِرووا،  دانشگاه فدرال  خاور دور و  بسیاری  از انستیتو ها و مراکز آموزشی دیگر روسیه در این نمایشگاه شرکت دارند.  بازار مکاره آموزشی از محبوبیت  بی نظیری برخوردار است.

ایرینا کریمووا  معاون رئیس  آکادمی  آموزش و پرورش تاجیکستان در این باره گفت:  توجه به این نمایشگاه آشکار است.  نمی توان به راحتی به غرفه ها نزدیک شد، زیرا تعداد علاقمندان  دریافت اطلاعات  در باره تخصص هایی که مراکز آموزشی روسیه  پیشنهاد می کند  فوق العاده زیاد است. البته ما امیدوار هستیم که دانشجویان ما پس از اتمام تحصیل در روسیه  به  وطن برگردند  و برای رشد و توسعه کشور  کار کنند.

 به گفته سازماندهندگان، در تاجیکستان آموزش و پرورش روسیه  مورد ارزیابی عالی قرار می گیرد. نمایشگاه کنونی نیز امکان ارزیابی کامل آن را فراهم می کند.   این  نمایشگاه فقط برای دانشجویان جالب نیست.  روسای دانشگاه های تاجیکستان را می توان   در کنار غرفه های  آموزشی روسیه دید.  این نمایشگاه به آنها کمک می کند  تماس های جدید آموزشی را  برقرار کنند.

ایگور  لیاکین — فرولوف  سفیر فوق العاده و تام الاختیار روسیه در این خصوص گفت:  این یک جهت بسیار مهم است و تأثیر بزرگی بر  تحکیم  همکاری ما با  تاجیکستان  در  حفظ و افزایش  سنن دوستی می گذارد  که ریشه در دوران قدیم تاریخی دارد.  منظور آموزش کادرهای  ملی  و یادگیری زبان روسی است.  اینگونه برنامه ها به نفع  توسعه و تکامل  مناسبات دو جانبه روسیه و تاجیکستان  خواهد بود.

 مطابق با اطلاعات رسمی  بیش از 7 هزار  دانشجو از تاجیکستان در  دانشگاه های روسیه در حال تحصیل هستند.  در سال جاری، در چارچوب  برنامه فدرال،  بیش از 900  بورس دیگر  به تاجیکستان تعلق خواهد گرفت.  بعلاوه از سوی مناطق روسیه نیز  سهمیه ای برای  تاجیکستان  تعین خواهد شد.  صدها دانشجوی تاجیک سعی می کنند  مستقلانه  وارد دانشگاه های روسیه شوند. آنها  خواهان دریافت اطلاعات و  دادن امتحانات  در زمان برگزاری  نمایشگاه — بازار مکاره  آموزش و پرورش روسیه  هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала