سعودالفیصل: مقصران تعرض به زائران ایرانی به اشد مجازات خواهند رسید

© AP Photo / Hassan Ammarزائران ایرانی
زائران ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با حسین صادقی، سفیر ایران اعلام کرد مقصران تعرض به زائران ایرانی در فرودگاه جده به اشد مجازات خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سعود الفیصل اطمینان داد ریاض ماموران خاطی فرودگاه جده را در سریعترین زمان ممکن و قاطعانه به اشد مجازات خواهد رساند.
سفیر ایران در عربستان سعودی روز چهارشنبه با وزیر خارجه عربستان سعودی ملاقات و طی آن درباره موضوعات مختلف دو جانبه و منطقه ای از جمله تعرض به دو نوجوان ایرانی گفت و گو کرد.
سفیر ایران در این دیدار با اشاره با حادثه فرودگاه جده و اظهار اینکه این مساله احساسات عمومی ملت ایران را جریحه دار کرده است خواستار اقدام جدی و قاطع دولت عربستان در برخورد با مأمورین متخلف شده است.
وزیر خارجه عربستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ما اهمیت ویژه ای برای جمهوری اسلامی ایران قائل هستیم خواهان گشایش صفحه جدیدی در مناسبات فیمابین دو کشورشده است.
در این دیدار دو طرف مسائل مشترک مورد اهتمام و زمینه های مختلف روابط ایران و عربستان را بررسی کردند.
طی دو هفته گذشته این سومین مقام رسمی عربستان سعودی است که در دیدار با سفیر ایران نسبت به پیگیری فوری موضوع حادثه فرودگاه جده و اعمال اشد مجازات در مورد عاملین آن اظهار نظر کرده است.
یادآور می شود روز 28 آوریل ماموران امنیتی عربستان در فرودگاه جده دو نوجوان زائر ایرانی را مورد تعرض جنسی قرار دادند و این رویداد موج خشم مردم را در ایران برانگیخت.
ایران در پاسخ از روز 13 آوریل پرواز هواپیما های حامل زوار خود به عربستان را تا زمان مجازات مقصران در تعرض جنسی به نوجوانان ایرانی متوقف کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала