هنگ جدید پدافند هوایی

© Sputnik / Valeriy Melnikovمنظره مجمع الجزایر زمین نو
منظره مجمع الجزایر زمین نو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هنگ هوایی – موشکی در « زمین نو» ایجاد می شود

تا پایان سال 2015 میلادی  در مجمع الجزایر  « زمین نو» (شمال  روسیه) هنگ  دفاع ضد موشکی روسیه  در قصبه « روگاچِف»  مستقر خواهد شد.  در آنجا زیربنای ضروری — محل زندگی برای 500 نفر  و  سربازخانه متحده ساخته می شود. از دسامبر سال 2015 میلاد ی این هنگ در ترکیب  بخش دفاع هوایی فرماندهی  استراتژیک قطب شمال روسیه  به حالت آماده باش جنگی درخواهد آمد.  سرگی  دنیسوف  معاون  فرمانده  بخش  نظامی قطب شمال این خبر را اطلاع داد.

ایجاد زیرساخت  نظامی در مجمع الجزایر مدتها قبل از گشایش پایگاه آزمایشات هسته ای در آنجا (17 سپتامبر سال 1954 میلادی) — در زمان جنگ کبیر میهنی — آغاز شد. در سال 1942 میلادی برای مبارزه با  کشتی های آلمان هیتلری  پایگاه نظامی- دریایی در آنجا ایجاد شد  که شامل دو دسته کشتی های گشت زنی  بود و در  ساحل چند سیستم پدافند هوایی  قرار داشت.  در قصبه « روگاچف، فرودگاه نظامی  ساخته شد  که جنگنده های شوروی در آنجا مستقر بودند.

هم اکنون ساخت زیربنای ضروری برای  کار  تمام و کمال پایگاه  نظامی — دریایی  از سر گرفته می شود.

 تمام این تأسیسات نظامی  مثل زمان اتحاد شوروی —  علاوه بر  اجرای اهداف  نظامی- استراتژیکی  به منظور تأمین  نیازهای  پایگاه آزمایشات هسته ای  در « زمین نو»  تحت نام « هدف شماره 700» ایجاد می شوند.

آزمایشات هسته ای  در سال 1990 میلادی  به پایان رسید و در آن زمان رهبری  اتحاد شوروی موراتریوم بر آزمایشات را اعلام نمود. اما چند سال پیش، رسانه ها گزارش دادند  که روسیه  آزمایشات  غیر هسته ای را جهت  امتحان اطمینان بخشی  کلاهک های هسته ای   و به منظور تکامل آنها از سر گرفته است.  این آزمایشات در تضاد با  پیمان جامع  منع آزمایشات هسته ای  قرار ندارند  که روسیه امضای خود را پای آن گذاشت و یکی از اولین کشورهایی بود که آن را به تصویب رساند.  در سال 2007 میلادی  سرگی ایوانوف — وزیر دفاع وقت روسیه —  اعلام داشت که « هدف شماره 700»  در حالت آمادگی دائمی قرار دارد  و  در هر لحظه می توان  آزمایشات هسته ای را از سر گرفت. کارشناسان معتقدند اگر آمریکا مفاد پیمان را نقض کند  این اتفاق ممکن است رخ بدهد.  از آن زمان تا کنون  اوضاع پیرامون روسیه  دشوار شده  و  خطراتی که امنیت نظامی کشور را مورد تهدید قرار می دهند  افزایش یافته اند.  از اینرو ضرورت آزمایشات و امتحان  انواع مختلف  سلاح هسته ای  که روسیه با کمک  آن  تساوی  دفاعی با آمریکا را حفظ می کندافزایش یافته است.

هنوز بطور رسمی اعلام نشده است که آیا دسته  جنگنده ها در « روگاچِف» مستقر خواهند شد یا خیر.  هر چند در  رسانه ها  مثل گذشته، گزارش می شود که در مجمع الجزایر  چند اسکادریل  از جنگنده های « میگ —31» مستقر خواهند شد تا با کمک آنها بتوان  هدف دفاع  هوایی — فضایی  و پوشش دهی پایگاه را  به انجام رساند.

سرهنگ دنیسوف اطلاع داد که بخش رادار  و  نقاط کنترل هوایی  مستقر در قطب شمال (  در  مجمع الجزایر  « سرزمین  فرانتس —  یوسف و زمین نو) که از اول ماه دسامبر سال 2014 میلادی در حال گشت زنی نظامی هستند « توجه زیاده از حد کشورهای  خارجی نسبت به  قطب شمال را به ثبت رساندند.  در عرض های  مرتفع  پروازهای دائمی هواپیماهای تجسسی  به ثبت رسیده است».  از اینرو در  بخش  سیستم پدافند هوایی  اهداف آموزشی و نظامی از شکل واقعی برخوردار می شوند.

تشکیل هنگ  هوایی — موشکی در « زمین نو» نه تنها به پایگاه هسته ای  پوشش خواهد داد، بلکه  ناوگان  نیروی دریایی  روسیه را نیز تحت حمایت خود قرار خواهد داد.  در آنجا بزرگترین کارخانه  استخراج — فراوری  سرب، روی و سایر فلزات گرانبهای جهان  ساخته می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала