عراقچی: ایران نظارت و دسترسی به مراکز نظامی خود را نخواهد پذیرفت

© REUTERS / Heinz-Peter Bader عراقچی: ایران نظارت و دسترسی به مراکز نظامی خود را نخواهد پذیرفت
عراقچی: ایران نظارت و دسترسی به مراکز نظامی خود را نخواهد پذیرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با 1+5 اعلام کرد که ایران احتمال بازدید ناظران خارجی از مراکز نظامی این کشور را بعید می داند و هیچ نظارت و دسترسی را در زمینه مذاکره بر موشک های بالستیک نخواهد پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری "تسنیم"، عراقجی در گفتگو با این خبرگزاری اظهار داشت: "موشک های ما چه بالستیک و چه غیره نیز تحت نظر و نظارت طرف های دیگر نخواهند بود".
پیشتر عراقچی اعلام کرده بود که دور بعدی مذاکرات هسته ای احتمالا در نیو یورک در سطح معاونان وزرای خارجه و کارشناسان برگزار می شود. به گزارش بعضی رسانه ها ممکن است که مذاکرات بعدی 14 آوریل (25 فرودین) آغاز شود.
یادآور می شود ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت حصول توافق جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران بطور تدریجی لغو شود. قرار است که توافقنامه جامع نهایی در این زمینه در ماه ژوئن امضا شود.
آخرین دور مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 روز 2 ماه آوریل در لوزان سوئیس به پایان رسیده و طرفین در آن به توافق سیاسی در مورد نگارش متن توافقنامه جامع دست یافتند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала