پوتین سرویس های ویژه را به هشیاری فرا خواند

© Sputnik / Michael Klimentyevرئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین
رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنرانی پوتین در مورد روابط روسیه با غرب

ولادیمیر پوتین در پانزدهمین سالگرد انتخاب شدن اول خود به مقام ریاست جمهوری روسیه در نشست هیات رییسه سرویس امنیت فدرال سخنرانی  کرد و موضوع سخنان او سیاست بین المللی و دقیقتر گفته شود مناسبات متشنج روسیه با غرب بود

راستش بیانات دیروز رییس کشور بیشتر جنبه سالگردی نداشته بلکه خیلی معمولی به نظر می رسید. مثلا یک سال پیش پوتین از سرویس امنیت فدرال بخاطر تامین امنیت در بازی های المپیک و پارالمپیک سوچی و اونیورسیاد قازان سپاسگذاری کرد و از آن دعوت نمود میان مخالفان قانونی "موجود در هر کشور دمکراتیک" و افراطیونی که قانون اساسی و قوانین را رد می کنند فرق بگذارد.

دیروز پوتین این جمله را کلمه به کلمه تکرار کرد. در سخنان دو سال پیش رییس جمهور توجه اساسی به سازمان های غیر انتفاعی و مبارزه با تندروی مبذول شد. رییس جمهور این دفعه نیز این موضوع ها را فراموش نکرد.

پوتین از برنامه ریزی عملیات علیه روسیه در سالهای 2016 و 2018 سخن گفت - اسپوتنیک ایران
پوتین از برنامه ریزی عملیات علیه روسیه در سالهای 2016 و 2018 سخن گفت

پوتین بلافاصله به صحبت کردن در باره مسایل ژئوپلیتیک پرداخته گفت که سیاست مستقل روسیه و تلاش های کشور ما برای "کمکرسانی به افراد محتاج از جمله در اوکراین و برخی مناطق دیگر عصبانیت آشکار به گفته معمول ما همتایان و شرکای ما را بر می انگیزد". آنها ضمن ابراز عصبانیت از همه وسایل استفاده می کنند- "از تلاش های معطوف به انزوای سیاسی و فشار اقتصادی تا جنگ خبری مقیاسی و وسایل مختص سرویس های ویژه".

 

پوتین با اطمینان اظهار کرد: ولی روسیه می تواند به همه چالش ها به امنیت ملی کشور ما جواب شایسته بدهد. پوتین تاکید کرد: "کاملا روشن است که هیچ کس نتوانسته و نخواهد توانست کشور را ما را مرعوب کرده و مورد فشار قرار دهد". "آنها نخواهند توانست دست های روسیه را بخاطر عدم توافق با سیاست غرب در صحنه بین المللی بپیچانند. این فنون در مورد روسیه کارگر نیست. پوتین خاطرنشان کرد که این موقعیت تا ابد طول نخواهد کشید و تغییر خواهد کرد ولی نه به حساب این که ما گذشت کنیم  و یا زیر بار فشار برویم و یا کسانی را لوس کنیم. ما باید خودمان قوی تر شویم. در این رابطه به رسم معمول موفقیت های کار های ضد جاسوسی این سرویس یادآوری شده و اعلام گردید که در طول یک سال در روسیه از فعالیت  52  کارمند کادر و حدود 290 مامور سرویس خارجی جلوگیری شد.

ولی برای بهبودی موقعیت باید با تعداد زیاد دیگر خطرات مبارزه کرد. یکی از آنها مثل سابق افراطگرایی است. به گفته رییس جمهور تعداد جنایات تروریستی در سال گذشته 2/6 بار کاهش یافته و در طول 5 سال اخیر  9 برابر کمتر شده  ولی در این راستا چالش های جدیدی ظاهر شدند. در چارچوب سالگرد پیروزی و دیدار سران بریکس و سازمان شانگهای در شهر اوفا باید کاری شود تا این اقدام ها از نظر وقوع  اعمال  تروریستی در امان باشند.

یکی از این خطرات افراد برخاسته از روسیه هستند که در صفوف سازمان های بین المللی تروریستی آموزش می بینند. به گفته رییس جمهور مثلا آنها در "دولت اسلامی" تدارک می بینند. پوتین گفت که پایگاه و منابع تروریست ها باید محو و نابود شود و روابط بین المللی شان باید قطع شود.  او افزود: باید کاری کرد تا خروج و ورود شان به روسیه بسته شود تا بلاخره این گروه های زیرزمینی راهزنان بصورت نهایی منهدم شوند. باید به کارهای پیشگیری در میان جوانان توجه خاصی شده و برای این منظور باید به کمک اتحادیه های اجتماعی و مذهبی معتبر متوسل شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала