گزارش و تحلیل

نیروهای ناتو به نظامیان اوکراینی چه می آموزند؟

© REUTERS / Marko Djuricaنیروهای ناتو به نظامیان اوکراینی چه می آموزند؟
نیروهای ناتو به نظامیان اوکراینی چه می آموزند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان نظامی ناتو در آینده ای نزدیک ، گردانهای گارد ملی اوکراینی را آماده می سازند.

کارشناسان نظامی ناتو در آینده ای نزدیک ، گردانهای گارد ملی اوکراینی  را آماده می سازند. مربیان به اوکراین فرستاده شده اند و آماده اند تا تجربه های باارزش خود را با آنها سهیم شوند. و حتی ممکن است اسلحه های خود را نیز به اشتراک بگذارند. مجلس نمایندگان کنگره ی آمریکا با اکثریت آراء قطع نامه ای را تصویب کرد که از باراک اوباما می خواهد ارسال تسلیحات هوایی را به کیف آغاز نماید. به نظر می رسد که به عقیده ی آمریکا باید به ایجاد صلح در اوکراین کمک کرد.

نه تنها ایالات متحده بلکه کشورهای دیگر هم قول داده اند که معلمان نظامی خود را به اوکراین بفرستند. به طور مثال ، بریتانیا برنامه ی نیروهای مقاومتی را طراحی می کند. مربیانی از کانادا هم به اوکراین می روند که به آموزش پلیس نظامی خواهد پرداخت. تجربه ی کانادایی ها با احتساب کار درخشان آنها در 22 اکتبر سال 2014 جالب توجه است زمانی که اسلام گرایی با ملیت لیبیایی بدون مانع به ساختمان پارلمان رفت و تیراندازی کرد و در همان زمان نخست وزیر کانادا استیون هارپر هم آنجا بود. البته مربیان ناتو از دیروز کار با نیروهای اوکراینی را شروع نکرده اند ، ویکتور لیتوکین ، مقاله نویس نظامی و سرهنگ بازنشسته می گوید:

تجربه ی اجرای عملیات های نظامی نیروهای اوکراینی علیه جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک بیانگر آن است که آنها تجربه ی عملیات های آمریکا و ناتو را در زمان جنگ  سال 1999 علیه یوگوسلاوی و دقیق تر علیه کوزوو و صربستان دارند. وقتی موشک های بالدار آمریکایی و هواپیماها تاسیسات زیرساختی را نابود کردند. نیروهای ناتو و آمریکایی ها امروز سعی دارند بدون نگاه کردن به چشمان مخالفین بجنگند.

ارتش اوکراین بارها توانایی نظامی ضعیف و سطح ساختار مدیریتی خود را به معرض نمایش گذاشته است.  کارشناس نظامی میخاییل تیماشنکو می گوید:

دوستان آمریکایی ما برای جنگیدن آموزش نداده اند. نیروهای نظامی اوکراینی در حال حاضر جمعیتی با اسلحه هستند ، هیچکس آنها را مدیریت و طراحی و برنامه ریزی نمی کند. افسرها از سال 92 آموزش ندیده اند. افسرهایی حتی در رتبه ی فرمانده گردان ممکن است به راحتی سربازان خود را رها کنند ، از این دیگ در حال قلیان دبالتسفه دور شده و نشان " قهرمان اوکراین " را از دستان پروشنکو دریافت کنند. مشاورین آمریکایی معلمین آنها هستند و تعجب آور نیست که کار دیگری نمی توانند بکنند و بلد نیستند. توقف عملیات های جنگی ، گام بعدی است که ممکن است به خاتمه ی درگیری در کشورشان منجر گردد و اگر این اتفاق بیافتد کسی پولی دریافت نمی کند.

کارشناسان نظامی مطمئنند که در بین مشاورین ناتویی ، متخصصین بسیار خوبی هستند. و با وجود دانش بالای فرمانده ارتش زمینی آمریکا در اروپا،  هاجز که چندی پیش محل استقرار ماریوپل را فراموش کرد و آنرا در دریای سیاه قرار داد بعید است که آنها به سربازان اوکراینی خود چیز خوبی یاد دهند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала