اسرائیل مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران را شنود می کرد

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل
اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته روزنامه "وال استریت ژورنال"، اسرائیل برای دریافت اطلاعات درباره برنامه هسته ای ایران و موضع آمریکا از مذاکرات مربوطه جاسوسی می کرد.

در مقاله منتشره در روزنامه "وال استریت ژورنال" ادعا می شود:"مقامات کاخ سفید اندکی پی ازآغاز مذاکرات آمریکا و دیگر قدرت های غربی برای محدودسازی برنامه هسته ای ایران، متوجه شدند اسراییل از این رایزنی ها در پشت درهای بسته جاسوسی کرده است".

وال استریت ژورنال" خاطرنشان می سازد این شنود بخشی از کمپین گسترده تر دولت بنایمین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل برای دریافت اطلاعات درباره مذاکراتت هسته ای و سپس مخالفت با شرایط توافق مورد نظر بوده است.

کاخ سفید پس از آگاهی از عملیات جاسوسی اسراییل بویژه به این خاطر ناراحت شد که تل آویر اطلاعات دریافتی را در اختیار اعضای کنگره قرار داده تا به مخالفت آنها با توافق احتمالی درباره برنامه هسته ای ایران شدت ببخشد.

یادآور می شود ایران و گروه 1+5 میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات مطمئن در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت رسیدن به توافق در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران بطور تدریجی لغو شود. قرار است طرفین تا روز 30 ژوئن سال 2015 میلادی به توافق جامع و نهایی در باره فعالیت هسته ای ایران دست یابند.  

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала