Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

شکوفهٔ درخت گیلاس

اشتراک
ژاپن از نظر تعداد و تنوع درخت‌های گیلاس غنی‌ترین کشور دنیاست. امروزه در این کشور مجموع تعداد گونه، رقم و نژادهای ساکورا به حدود ۶۰۰ نوع رسیده‌است.

ژاپنی‌ها از دیرباز به شکوفهٔ گیلاس و تماشای آن اهمیت خاصی می‌دادند و آن را گل سرسبد تمامی گل‌ها می‌دانند.

© AFP 2023 / STRدر سال ۱۹۷۳ میلادی از طرف نخست‌وزیر ژاپن، تعدادی ساکورا به چین اهدا شد که در پارک شکوفه‌های گیلاس لانگ وانگ تانگ و دانشگاه وهان کاشته شدند.
زوج چینی - اسپوتنیک ایران
1/7
در سال ۱۹۷۳ میلادی از طرف نخست‌وزیر ژاپن، تعدادی ساکورا به چین اهدا شد که در پارک شکوفه‌های گیلاس لانگ وانگ تانگ و دانشگاه وهان کاشته شدند.
© AFP 2023 / Yoshikazu Tsunoگل را می‌توان جوانه‌ای تصور کرد که برای تولیدمثل گیاه مادر تغییر شکل یافته‌است.
شکوفهٔ درخت گیلاس  در ژاپن - اسپوتنیک ایران
2/7
گل را می‌توان جوانه‌ای تصور کرد که برای تولیدمثل گیاه مادر تغییر شکل یافته‌است.
© AFP 2023 / Johannes Eiseleاز زمان‌های کهن اصطلاح «غنچه ۷ روز، شکوفایی ۷ روز، پرپر شدن ۷ روز، ساکورا ۲۰ روز» در مورد مدت مراحل زندگی ساکورا، در بین مردم رایج بوده‌است.
شکوفهٔ درخت گیلاس  در چین - اسپوتنیک ایران
3/7
از زمان‌های کهن اصطلاح «غنچه ۷ روز، شکوفایی ۷ روز، پرپر شدن ۷ روز، ساکورا ۲۰ روز» در مورد مدت مراحل زندگی ساکورا، در بین مردم رایج بوده‌است.
© AFP 2023 / Yoshikazu Tsunoنخستین مرکز تحقیقاتی و کاشت ساکورا در ژاپن پشتهٔ آراکاوا نام دارد.
شکوفهٔ درخت گیلاس  در ژاپن - اسپوتنیک ایران
4/7
نخستین مرکز تحقیقاتی و کاشت ساکورا در ژاپن پشتهٔ آراکاوا نام دارد.
© AP Photo / Elaine Thompsonآغاز کاشت ساکورا در آمریکا به سال ۱۹۱۲ برمی‌گردد. در این سال ۳٫۰۲۰ اصله درخت ساکورا از ۱۲ گونهٔ متفاوت به نشانهٔ دوستی مردم ژاپن و آمریکا به این کشور هدیه شد.
شکوفهٔ درخت گیلاس  در واشنگتن - اسپوتنیک ایران
5/7
آغاز کاشت ساکورا در آمریکا به سال ۱۹۱۲ برمی‌گردد. در این سال ۳٫۰۲۰ اصله درخت ساکورا از ۱۲ گونهٔ متفاوت به نشانهٔ دوستی مردم ژاپن و آمریکا به این کشور هدیه شد.
© REUTERS / Yuya Shinoژاپنی‌ها از دیرباز به شکوفهٔ گیلاس و تماشای آن اهمیت خاصی می‌دادند و آن را گل سرسبد تمامی گل‌ها می‌دانند. به طور سنتی شکوفهٔ ساکورا گل ملی کشور ژاپن به شمار می‌آید و در شعر و ادبیات این کشور جایگاه خاصی دارد.
شکوفهٔ درخت گیلاس  در ژاپن - اسپوتنیک ایران
6/7
ژاپنی‌ها از دیرباز به شکوفهٔ گیلاس و تماشای آن اهمیت خاصی می‌دادند و آن را گل سرسبد تمامی گل‌ها می‌دانند. به طور سنتی شکوفهٔ ساکورا گل ملی کشور ژاپن به شمار می‌آید و در شعر و ادبیات این کشور جایگاه خاصی دارد.
© AFP 2023 / Yoshikazu Tsunoشناخته‌شده‌ترین نوع درخت ساکورای پرورشی سومی-یوشینو است که ۸۰ درصد درختان ساکورا در ژاپن را دربر می‌گیرد
شکوفهٔ درخت گیلاس  در ژاپن - اسپوتنیک ایران
7/7
شناخته‌شده‌ترین نوع درخت ساکورای پرورشی سومی-یوشینو است که ۸۰ درصد درختان ساکورا در ژاپن را دربر می‌گیرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала